RADY PRE ZAMESTNÁVATEĽOV: Otestujte si soft-skills svojich kandidátov.
Stručné prelistovanie kandidátovho životopisu Vám dá obraz o jeho zručnostiach a skúsenostiach. Zopár sofistikovaných otázok môže tento obraz potvrdiť, ale aj vyvrátiť. Soft-skills sa ohodnocujú ťažšie. Už na pohovore musíte zistiť, aká osobnosť sa skrýva za kandidátom a čo od neho možno čakať, keď skutočne získa ponúkaný job. Zistite už na pohovore, ako sa kandidát bude správať v jednotlivých situáciach, ktoré ho – ako úspešného kandidáta – v práci čakajú. Tu je zopár otázok, ako na to.
Porozprávajte mi o situácii, kedy ste si museli poradiť s nepríjemným zákazníkom.
Touto otázkou zistíte, ako kandidát vníma pomer medzi najlepšími záujmami zákazníka a najlepšími záujmami podniku. Hovorí sa, že „náš zákazník - náš pán“. No vždy sa nájdu nadmieru nároční zákazníci, ktorí zneužívajú neskúsených pracovníkov, aby z nich dostali viac, ako si zaplatia.
Akú pozíciu obvykle zastávate v kolektíve?
Úspešný tím vyžaduje rôzne typy osobností. Lídrov, kreatívcov, ktorí „zásobujú“ tím nápadmi, exekutívcov, ktorí tieto nápady realizujú, alebo napríklad aj jednotlivcov, ktorí dokážu identifikovať a správne pomenovať problém. Odpoveďou na túto otázku zistíte, na aké miesto je kandidát vhodný a či práve takéto miesto potrebujete v tíme „pokryť“. Pravdou je, že dnes by väčšina ľudí chcela zastávať vedúce pozície a vedúce úlohy v tíme, no nie každý je na to stavaný. No, na druhej strane, niekedy aj tichá vody brehy myje.
Ako sa zachováte, keď neporozumiete zadanej úlohe?
Sú tri základné typy ľudí. Niektorí, keď neporozumejú zadaniu, kladú doplňujúce otázky, až kým nepochopia, čo sa od nich požaduje. Tak by mal vyzerať ideálny kandidát. No sú aj takí, ktorí, ak neporozumejú, zľaknú sa a stiahnu sa, alebo aj takí, ktorí začnú vec robiť „po svojom“ a nie vždy to dopadne dobre. Ak si aj vyberiete do tímu niektorého z posledných dvoch uvedených, povzbuďte ich k doplňujúcim otázkam, aby vedeli, že Vám môžu dôverovať.
Čo by ste robili, keby...?
Pripravte si dopredu scenáre bežných situácií, s ktorými prichádzajú Vaši zamestnanci bežne do kontaktu. Opýtajte sa kandidáta, ako by v jednotlivých situáciach reagoval. Sú vhodní do Vášho tímu? Potrebujú nabrať skúsenosti? Budete im musieť nechať priestor na zaučenie? Alebo Vám pri ich odpovedi začne v hlave blikať červené svetielko s upozornením, že tohto kandidáta treba z výberového konania vyradiť?
Čo by som sa mal opýtať, na čo som sa ešte neopýtal?
Odpoveď na túto otázku Vám napovie mnoho. Zistíte, akými cestami sa uberá kandidátovo myslenie a často vám povie aj to, čo nechce. Takto položená otázka môže primäť kandidáta porozprávať Vám aj o veciach, na ktoré by ste sa inak, podľa zákonníka práce, ani pýtať nemohli, na prekážky v práci a podobne.
ČLÁNOK SPRACOVAL: HOTELITYJOBS TEAM
publikované dňa: 31.7.2016
Mohlo by vás zaujímať
Palace Hotel Pezinok - 70 nových pracovných miest
21.10.2018
Hotely a reštaurácie bojujú s nedostatkom pracovných síl
6.2.2018
Ako motivovať a udržať si zamestnancov?
21.5.2017
Ako sa stať manažérom na Slovensku?
19.3.2017
Manažérske funkcie v hoteli, na ktoré sa môžete vypracovať aj vy
19.2.2017
TOP 7 svetových digitálnych marketingových trendov v hotelierstve
11.8.2016
Ako môžu profesionáli ľudských zdrojov prospieť malým reštauračným prevádzkam?
11.8.2016
Čo povedali o najluxusnejších hoteloch na svete zákaznícke referencie?
11.8.2016
RADY PRE ZAMESTNÁVATEĽOV: Otestujte si soft-skills svojich kandidátov.
31.7.2016
Pohovor na pozíciu v reštaurácii. Dá sa na neho pripraviť?
22.7.2016
PRACOVNÝ POHOVOR: Otázky pre zamestnávateľa
30.5.2014
Zväčšite si šance pri hľadaní práce: MOTIVAČNÝ LIST
30.5.2014
Zväčšite si šance pri hľadaní práce: ŽIVOTOPIS
30.5.2014
Zväčšite si šance pri hľadaní práce: PRÍPRAVA NA PRIJÍMACÍ POHOVOR
30.5.2014
NÁJDITE SI PRÁCU s www.hotelityjobs.sk
30.4.2014