Hotelity jobs
 

PRACOVNÝ POHOVOR: Otázky pre zamestnávateľa



Poradíme vám, čo je vhodné sa opýtať a ktoré témy sú naopak tabu.

Stalo sa Vám už na pohovore, že ste zostali úplne zaskočený, keď sa vás pohovorujúci spýtal, či máte aj vy nejaké otázky? Hoci sa taká otázka dáva až na záver, je jedna z najdôležitejších a svojou odpoveďou môžete ovplyvniť potenciálneho zamestnávateľa v rozhodovaní.

Poradíme vám, čo je vhodné sa opýtať a ktoré témy sú naopak tabu.

Image title

Typy otázok

Nedávajte otázky, o ktoré v skutočnosti nemáte záujem (dobrý personalista hneď odhadne otázku pro-forma),  alebo na ktoré  by ste si mohli nájsť jednoducho odpoveď sami,  napríklad na internete. Rovnako sa vyhýbajte otázkam, ktoré sa týkajú platu.  To je téma, ktorú by mal začať  zamestnávateľ.

Aké sú teda vhodné otázky?

Úspech v práci

Môžete sa napríklad spýtať:  „Aké vlastnosti  sú dôležité pre úspech na  tejto pozícii ?" Táto otázka vám umožní zistiť priority zamestnávateľa a tiež môžete pohotovo reagovať a  veľmi stručne povedať aj niečo o sebe  práve v súvislosti s týmito vlastnosťami a charakteristikami. Touto otázkou tiež ukážete, že máte záujem byť úspešným zamestnancom.

Pracovný deň

Zistite si , ako vyzerá bežný deň na danej pozícii, aké  úlohy a povinností  by vás čakali.  Odpoveď by nemala byť zopakovanie popisu práce ( ktorý ste si už samozrejme dôkladne prečítali ) , ale informácia o tom,  čo typický deň na tejto pozícii obnáša a napríklad s ktorými oddeleniami  budete v kontakte, komu budete reportovať a podobne.

Novinky

Položte otázku týkajúcu sa nejakej novinky, ktorú ste sa o danej spoločnosti dočítali alebo o významnom  vývoji vo vašom odbore.  Dozviete sa, ako zamestnávateľ plánuje  reagovať na tento vývoj a zároveň sa ukážete v dobrom svetle, že sa zaujímate o to, čo sa vo vašom odbore deje. Váš záujem musí byť aspoň na pohľad úprimný.

Profesijný rozvoj

Opýtajte sa , aké príležitosti zamestnávateľ ponúka pre profesijný rozvoj zamestnancov. To vám dá predstavu o tom, ako veľmi sa zamestnávateľ sa snaží udržať svojich zamestnancov informovaných o novinkách v ich odbore.

Štýl  vedenia a firemná kultúra

Spýtajte sa  napríklad: „Môžete popísať váš štýl riadenia a firemnej kultúry?"

Odpoveď na túto otázku vám pomôže určiť , či by ste sa cítiť pohodlne pracovať pre tohto  konkrétneho zamestnávateľa . Ak ste tímový hráč a spoločnosť je individualistická, možno to pre vás nebude to pravé.

Hlavné je sa nebáť a ukázať sa ako osobnosť s nepredstieraným, úprimným záujmom o danú pozíciu a zamestnávateľa samotného.

Pevný stisk ruky a úsmev na záver je pre vás tá najlepšia vstupenka k novému zamestnávateľovi.

Držíme palce!

Autor článku: Mgr. Renáta Sedminová,  Managing Partner, HOTELITY, s.r.o.


publikované dňa: 30.5.2014